Müügipakkumine

Uue müügipakkumise koostamine

Alljärgnevalt on ära toodud, millised võimalikud väljad saab müügipakkumise koostades täita.

Täidetavad väljad:

  • number – võimalik iga kord ise sisestada, kuid programm nummerdab ka ise automaatselt. Kahte ühesuguse numbriga pakkumist samasse majandusaastasse ei saa salvestada;
  • kuupäev – vaikimisi tänane kuupäev, aga saab ka muuta;
  • klient – tuleb valida firmade andmebaasist, kui seal soovitud klienti ei ole, siis saab jooksvalt kohe lisada läbi valiku Uus;

untitledVajutades hüüumärgi ikoonile Kliendi nime aknas on võimalik lisada, firma kohta märkmeid.

  • objekt – saab valida objektide andmebaasist;
  • valuuta – tuleb vaikimisi firma kaardilt, kuid seda saab muuta, valides valuutade andmebaasist sobiva;
  • valuutakurss – tuleb automaatselt ning on pakkumisel muudetav;
  • tarnetingimused – logistiline info tarnetingimuste kohta;
  • allahindlus – soodustuse protsent tervele pakkumisele;
  • staatus – valikud: uus, edukas, läbikukkunud. Kui pakkumisest on koostatud tellimus või arve, muutub pakkumise staatus automaatselt uuest edukaks. Staatust saab ka ise valida;
  • kehtib kuni – pakkumise kehtivuse viimane kuupäev;

Saab seadistada kas Sisestatakse hinnad käibemaksuga või ilma, kui linnukest pole sees.

Kaubad:

  • kood – valitakse kaupade loetelust, sobiva puudumisel saab selle kohe juurde lisada läbi valiku Uus;
  • nimetus – tuleb pärast koodi sisestamist automaatselt, saab pakkumisel muuta;
  • lisainfo – saab sisestada kauba kohta lisainfot. Siia samasse kirjutatakse ka kauba kaardil olev lisainfo. Selleks tuleb ennem vastav valik menüüs Müük – Müügi seadistused aktiveerida. Samas võib lisainfo lahtri tühjaks jätta;
  • mõõtühik – tuleb vaikimisi selle kauba seadistustest, kuid võimalik ka pakkumisel muuta;
  • kogus – tuleb sisestada kauba kogus, vaikimisi üks;
  • hind käibemaksuta – kauba hind ilma käibemaksuta;
  • käibemaksu tariif – tuleb käibemaksu tariifide loetelust, sobiva valiku puudumisel saab selle kohe juurde lisada läbi valiku Uus;
  • käibemaksu % – käibemaksu tariifile vastav käibemaksuprotsent, tuleb automaatselt;
  • hind käibemaksuga – kauba hind koos käibemaksuga, arvutatakse automaatselt;
  • allahindluse % – soodustuse protsent konkreetsele kauba reale;
  • kokku – hind kokku, programm arvutab selle automaatselt;
  • laoseis – näitab kauba laojääki, kui vastav valik on tehtud lao seadistustes.

Kasum: Sellel lehel kajastatakse omahind, kasum, katteprotsent ja juurdehindluse protsent kaupade lõikes ja pakkumise kohta kokku. Kasumi arvutamisel kasutab programm kaubal seadistatud ostuhinda.

Muud:

  • koostaja
  • objekti aadress
  • kontaktisik
  • telefon
  • e-mail

Sisestada kui see vajalik. Saab seadistada, et väärtused tuuakse ka isekujundatud pakkumise väljatrüki vormile.

muugipakkumine_2
Kirjaklambril klõpsates saab müügipakkumisest automaatselt genereerida müügitellimuse või müügiarve.

Müügipakkumist saab parandada seni, kuni sellest pole koostatud müügitellimust või müügiarvet. Müügipakkumise parandamiseks tuleb registris teha topeltklõps vajalikul pakkumisel, sooritada seal parandused ja salvestada muudatused. Pakkumise kustutamiseks tuleb soovitud pakkumise real klõpsata ja vajutada kustuta nuppu.

Müügipakkumist tehes saab vaadata antud kliendile tehtud pakkumiste ajalugu. Selleks tuleb peale kliendi valimist vajutada F6. Pakkumisi saab vaadata kaupade lõikes. Samast aknast saab vaadata soovi korral ka kliendi tellimuste ja arvete ajalugu, valides vastava dokumendi liigi.