Keri sisuni

Tehniline

Andmete eksportimine

Registritest on võimalik importida läbi lõikepuhvri ehk teisisõnu kopeerimise-kleepimise. Seega näiteks müügiarvete registris olles tuleks klikkida parema hiireklahviga ja seejärel valida “Kopeerida kõik andmed”

Avada arvutis vastavalt soovivale laiendile programm (nt: txt puhul notepad, .xlsx puhul Excel jne). Avanenud programmis kleepida kogu sisu.

Peale seda tuuakse kõik andmed, mida registris kuvati. Seega kui kasutasite filtrit tuuakse ainult filtri järgi arved.

Aruannetest näiteks Excelisse eksportimiseks tuleks avanenud aruandel vajutada klaviatuuril Ctrl+C ja Excelis Ctrl+V . Nii kopeeritakse kogu aruande andmed Excelisse.

Ei saa arvet vaadata ega printida

Selleks, et arvet saaks vaadata ja printida peab olema Windowsis seadistatud vaikimisi printer / default printer.

Vaikimisi printeri seadistamiseks avage   menüü ja seejärel . Seadete alt avada Devices -> Printers & scanners -> valige printer -> Manage. Vajutage nuppu Set as default.

Peale seda on võimalik arve eelvaadet näha ja vajadusel printida.

Firmade (kliendid ja tarnijad) import Profitisse

Kõigepealt luua Excelis õiges formaadis tabel firmade kohta.

Firmade formaat:

Veerg Selgitus
A Kood
B Nimetus
C Klient (kui pole tühi, siis klient)
D Tarnija (kui pole tühi, siis tarnija)
E Reg. number
F KM kohuslase number
G Maksetähtaeg
H Viivis
I Jur. aadress (tänav)
J Jur. aadress (linn)
K Jur. aadress (postiindeks)
L Jur. aadress (riigi kood)
M Postiaadress (tänav)
N Postiaadress (linn)
O Postiaadress (postiindeks)
P Postiaadress (riigi kood)
Q Telefon
R Faks
S Kontaktisik

Tehke tabelist koopia ( Ctrl+C ). Avage Profitis menüü Müük – Firmad, vajutage hiire paremat klahvi ja valige Import. Impordi allikas on “Lõikepuhver”, vajutage Alusta.

NB!

Soovitame eelnevalt teha varukoopia, juhuks kui midagi ebaõnnestub.

Kas Profit tarkvara saab kasutada ka Mac arvutiga või on see ainult windows op systeemile mõeldud?

Profit töötab windowsi virtuaalmasinas või emulaatori abiga.

Apple silicon (M1, M2...) riistvara

Lihtsaim toimiv viis on Parallels tarkvara kasutamine.

Katsetasime emulaatorit, kuid seni oleme ebaõnnestunud.

Virtuaalmasina kasutamine

Virtuaalmasinas kasutamiseks läheb vaja:

  • Tarkvara (nt Parallels, Virtualbox, VMWare vms)
  • Windows operatsioonisüsteem
  • Windows litsents

Kasutamiseks tuleb installeerida Maci virtuaalmasina tarkvara, kuhu saab paigaldada Windowsi. Windowsi installeerida Profit. Seejärel on võimalik virtuaalmasina abil kasutada Profitit. Virtuaalmasinas kasutamise eeliseks on see, et arvutivahetuse korral võib kõik Windowsis paiknenud asjad ühe failina üle tõsta ühest arvutist teise. Tänu sellele puudub vajadus hiljem Windowsi midagi uuesti installeerida.

Ilma virtuaalmasinata kasutamiseks

Emulaator (nt Wine)

Kasutajakogemuse poolest ebamugavam viis, kuidas Profitit kasutada, kuid ei nõua Windowsi litsentsi.

Tähelepanu

Hetkel me ei ole kindlad, et M1, M2 jm Apple silicon riistvara peal on võimalik Wine ja sellel põhinevate emulaatorite abil Profiti kasutamine.

Juhul, kui teil see õnnestub, andke palun teada :)

Vaata lisaks

Kirja saatmisel viga: MAPI_E_FAILURE: One or more unspecified errors occurred

Kontrollige kas kliendil, kellele te proovite kirja saata on firma kaardil märgitud e-posti aadress lahtrisse E-mail.

Kirja saatmisel viga: MAPI_E_USER_ABORT: The user canceled one of the dialog boxes

Profitist kirjade saatmisel võib esineda selline probleem:

Probleem on seoses MAPI seadistustega Windows operatsioonisüsteemis.

Alljärgnevalt on kirjeldatud kuidas on võimalik MAPI seadistada:

Avage Run / Käivita (Windows + R kombinatsiooni abil)

Kirjutage regedit ja vajutage Enter .

Avaneb Registry Editor. Avanenud aknas tuleb vasakult avada HKEY_LOCAL_MACHINE. Seejärel alamkaust SOFTWARE

64bit windowsi puhul järgmine kaust WOW3264Node ja seejärel kaust Microsoft

32bit windowsi puhul koheselt järgmine kaust Microsoft

Microsofti kaustas avada alamkaust Windows Messaging Subsystem. Seejärel paremal pool kus on veerud Name, Type ja Data vajutada parema hiireklahviga ja valida New -> String value. Määrata nimeks MAPI. Seejärel loodud stringi peal vajutada parema hiireklahviga ja valida Modify ning määrata Value 1.

Peale seda teha arvutile restart.

Kliendile jõuab arve asemel winmail.dat, mida teha?

Winmail.dat probleem on põhjustatud Outlookist. Selleks, et kliendini jõuaks õige PDF fail on vaja seadistusi muuta registris.

Muutmiseks avage Run / Käivita (Win+R kombinatsiooni abil)

Kirjutage regedit ja vajutage Enter .

Avaneb Registry Editor. Avanenud aknas tuleb vasakult avada HKEY_CURRENT_USER. Seejärel alamkaustad Software, Microsoft, Office, 16.0, Outlook, Preferences.

Ehk siis reana: Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Preferences

Paremal pool kus on veerud Name, Type ja Data vajutada parema hiireklahviga ja valida New -> DWORD (32-bit) value. Määrata nimeks DisableTNEF. Seejärel loodud rea peal vajutada parema hiireklahviga ja valida Modify ning määrata Value 1.

Taaskäivitada arvuti.

Kuidas kontrollida Firebirdi versiooni?

Firebirdi versiooni saab kontrollida otse Profitist. All paremas nurgas kuvatakse FB ja versiooni number. Sellele vajutades avaneb väike aken kus on samuti näha Firebirdi versiooni.

Firebirdi versioon peaks olema 2.5. Kui Firebird on vanem kui 2.5 tuleks vana versioon eemaldada ja paigaldada uus. Enne vana Firebirdi eemaldamist soovitame Firebirdi kataloogist kopeerida ajutiselt kuskile mujale failid security2.fdb, kus hoiustatakse andmeid kasutajate kohta (kui faili ei kopeerita mujale tuleb kõik Profiti kasutajad uuesti luua, va SYSDBA). Juhul kui mõnes seadmes on andmebaasi asukoht asendatud aliasega võiks kopeerida ka aliases.conf faili.

Firebird 2.5 saate alla laadida meie kodulehelt: http://intellisoft.ee/lae-alla/ (Edasi Profitit alla laadima-Lae alla Firebird nupust).

Kuidas kontrollida kas kasutatav meiliprogramm on vaikimisi programm?

Tuleks avada Start menüü ning otsida üles Control Panel. Control Paneli all vajutada kirjele Programs. Seejärel Default Programs ning Set your default programs. Avaneb Default apps seaded. Kohe esimene on Email. Kontrollida kas seal on teie kasutatav meiliprogramm, kui ei ole tuleks muuta vajutades programmi ikoonile.

Kuidas paigaldada lisamoodulit?

  1. Avada menüüs Programm – Lisamoodulid.
  2. Valida avanenud nimekirjast vajalik lisamoodul.
  3. Vajutada nuppu “Installeeri”.
  4. Vajutada nuppu “Kinni” --> Avaneb programmi uuendamise aken.
  5. Vajutada nuppu “Uuenda” ja oota kuni programm uuendab ennast.
  6. Sulgeda Profit ning seejärel käivitage uuesti.
  7. Teha läbi struktuuri kontroll ja parandus.

Kuidas saada fail Profiti kausta?

Vaata juhendit youtube aadressil:

https://www.youtube.com/watch?v=6sS_oKM6z3U

## Kuidas seadistada bürooversioonil igale firmale oma standardvorm?

Looge Profit kausta alamkaust Vormid. Lisage Vormid kausta arve väljatrükivormid. Iga firma väljatrükivormi võiks nimetada ettevõtte nimetuse järgi.

Näiteks Intellisoft OÜ puhul vorm Intellisoftarve.frf.

Menüüs Programm-Aruannete seadistused on väli nimega “Väljatrükivormide kaust”. Kuhu tuleb sisestada alamkaust koos arve.frf liitega. Alamkaust Vormid puhul tuleks sinna märkida vormid\Intellisoft

Peale seda kasutatakse firmal väljatrükivormi Intellisoftarve.frf. Müügiarve all Väljatrükk –Standardvom– järel on nupp Kujunda. Kui sinna vajutate avaneb aruande generaator, kus on üleval näha mis .frf faili kasutatakse.

Nii tuleks seadistada igal firmal enda liitega. Näiteks firma ABC puhul uus fail vormid kausta nimega abcarve.frf ja aruannete seadistused all sisestada väljatrükivormide kaust välja vormid\abc

Kuidas seadistada Profitis kuupäeva formaati?

Profit võtab aluseks Windowsi kuupäeva formaadi seadistused. Selleks, et muuta tuleks avada Start menüü ning otsida üles Control Panel/Juhtpaneel. Control Paneli all vajutada kirjele Region/Piirkond. Avaneb regiooni seadete aken, kus kohe esimesel lehel Formats/Vormingud on Format/Vorming, kus tuleb valida Estonian (Estonia). Seejärel salvestada seaded vajutades nupule OK.

Kuidas seadistada Profitit tööks võrgus?

KOHTVÕRK

Server

  1. Installeerida Profit

  2. Installeerida Firebird

  3. Vaadata mis on arvuti nimi (Start-Settings-System-About), näiteks Kasutaja-pc

  4. Profiti sisselogimisaknas vajutada nupule Seadistused, seadistustes Kohalik andmebaas all teha linnuke “Mitme kasutaja versioon”

Klient

  1. Installeerida Profit

  2. Profiti sisselogimisaknas vajutada nupule Seadistused, seadistuste aknas Kohalik andmebaas all teha linnuke “Mitme kasutaja versioon” seejärel valida Andmebaas asub serveris. Serveri aadressiks märkida serverarvuti nimi ning andmebaasi nimeks andmebaasi asukoht. Seejärel vajutada Ok.

Kui siis ei õnnestu andmebaasiga ühendust saada tuleks seadistada serverarvutis tulemüüri. Tulemüüris tuleks avada TCP port 3050.

Kuidas seadistada tulemüüri Windows 7-s?

Tuleb avada Control Panel->System and Security->Windows Firewall.

Vasakust menüüst valida Advanced settings. Vajutada vasakul menüüs Inbound Rules. Siis parempoolses aknas valida menüüst New Rule. Avanevast aknast vali Port, siis Next. Vaata, et oleks valitud TCP.

Specific local ports’i kirjuta 3050 ja vajuta Next.

Allow the connection ja vajuta Next. Siis kirjuta pordi nimi ja Finish!

Kuidas vahetada välja serverarvuti?

NB!

Järgnev juhend käsitleb Windowsi serverit.

Firebird toetab ka Linuxit ja muid operatsioonisüsteeme. Ka Zebedee tunneli kasutamine on võimalik teistel OS-del. Võtke palun ühendust abi@intellisoft.ee kui vajate lisainfot või abi.

Tegevused vanas serveris

Sulgeda Profit kõikides arvutites kus Profitit kasutatakse. Enne edasi tegutsemist veenduda, et kuskil keegi edasi ei kasuta seni kuni serverarvuti on välja vahetatud.

Teha firma andmebaasist varukoopia! Kui on mitu firmat, siis igas firmas teha varukoopia. Kui Profitit ei ole installeeritud siis kopeerida firmade failid.

Juhul kui serveris on ka installeeritud Profit, siis võiks kopeerida kogu Profiti kausta.

Profiti tavapärane asukoht

  • Profiti kaust asub tavaliselt C:\Profit
  • Vanemate installatsioonide puhul C:\Program Files (x86)\Intellisoft\Profit

Selleks, et säiliks kasutajad on vaja Firebirdi kataloogist kopeerida security2.fdb fail.

Firebirdi kataloog asub tavaliselt

  • C:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_2_5\
  • või C:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_2_1\)

Andmed tuleb toimetada uude seadmesse.

Tegevused uues serveris

Installeerida Profit kui soovitakse Profitit kasutada ka serverarvutis

Kui Profitit kasutada seal ei soovita, siis kopeerida üksnes andmebaasid kuhugi (näiteks luua C kettale uus kaust Andmebaasid vms kuhu andmebaasid paigutatakse)

Installeerida Firebird 2.5 (32bit)

Peale Firebirdi installeerimist avada Firebirdi kaust (asub tavaliselt C:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_2_5) ning asendada security2.fdb fail eelnevalt kopeeritud security2.fdb failiga

Infoks

Võimalik ka 64-bitise Firebirdi kasutamine. See nõuab andmebaasidest varukoopiate loomist ja taastamist Firebirdi vahenditega (utiliit GBAK)

Seadistada Zebedee

NB!

Järgmine samm vajalik üle interneti töö vajaduse korral.

Kui kasutate Profitit vaid kohalikus võrgus ja eelmises serveris Zebedee ei olnud seadistatud, võib Zebedee seadistamist vahele jätta.

  1. Laadida alla Zebedee pakk aadressilt intellisoft.ee/tools/zbdpack.zip

  2. Lahti pakkida allalaetud pakk ning installida zbd248Asetup.exe

  3. Allalaetud pakist kopeerid fbserver.zbd fail Zebedee kausta C:\Program Files x86)\Zebedee

  4. Tulemüüris avada TCP port 11965

  5. Suunata ruuteris TCP porti 11965 serverisse

  6. Avada arvutis administraatorina command prompt ning käivitada zebedee kataloogis käsk zebedee -f fbserver.zbd (luuakse zebedee protsess mida on näha Task Managerist)

  7. Proovida kas saab kliendiga ühendust luua

  8. Kui klient saab serveriga ühendust, siis panna Task Manageris Zebedee protsess kinni ja toimida edasi järgnevate punktide järgi. Kui ühendust ei saada tuleks vaadata üle eelnevad punktid.

  9. Avada arvutis administraatorina command prompt ning käivitada zebedee kataloogis käsk zebedee -n „Zebedee FB Server“ -Sinstall=C:\Program Files (x86)\Zebedee\fbserver.zbd

  10. Avada arvutis services, otsida üles Zebedee FB Server ning käivitada see

Alternatiivne zebedee seadistamise viis

Võib kasutada ka Profiti kaustas asuvat zebedee.exe

  • zbdpack.zip-st tuleb kopeerida fbserver.zbd Profiti kataloogi (näiteks c:\profit)
  • teenuse installeerimise käsk on sel juhul järgmine:

    zebedee -n „Zebedee FB Server“ -Sinstall=C:\profit\fbserver.zbd

Juhul kui serveris kasutatakse ka Profitit siis võiks kopeerida Profiti kataloogi üle (säilib sama versioon mida eelnevalt kasutati, samuti tuuakse üle kõik väljatrükivormid jm). Logimisel kasutada Mitme kasutaja versiooni linnukest!

Tegevused kasutajate seadmetes:

Peale serveri välja vahetamist võib olla muutunud andmebaasi asukoht. Vastavalt muutustele tuleb teha muudatused ka klientarvutis. Selleks vaadata üle kuhu serverarvutis andmebaas paigutati ning kontrollida üle ka serverarvuti IP

Kuidas teada saada oma IP aadressi?

IP saab teada näiteks leheküljelt www.whatismyip.com

Mida saab teha aruandegeneraatoriga?

Vormi valiku kõrval on nupp Kujunda. Sellele vajutades avaneb vormi kujundamise aken, kus saab ise lisada tekste, pilte, muuta kirjastiile jpm.

Vormide muutmisel tuleb jälgida, et lisaks valemitele ning kirjetele jääksid hallid osad ehk bandid samuti paika (Report title, master header, master data jne).

Vajutades kirjele muutub see aktiivseks, tekivad lahtri ümber pisikesed mustad täpid, mis näitavad millist osa vormil hetkel muudate. Kui kirje on aktiivne saab muuta selle sisu, tehes sellel topeltklõpsu hiire vasaku klahviga. Samuti on võimalik muuta kirjastiili ülevalt vasakust nurgast, vaikimisi kasutatakse kirjastiili Arial ja suurus 8-12.

Vormile logo lisamiseks tuleb vasakust menüüst valida Insert picture (pildi ikooniga nupp) ning teha arve päises vasaku hiireklahviga klikk. Peale seda on võimalik valida pilt arvutist. Toetatakse bmp, jpg, ico, wmf ja emf formaate. Algselt kuvatakse logo väikselt, kuid on võimalik suuremaks teha. Mustale täpile minnes tekivad edasi-tagasi nooled, mis näitab, et nüüd saab logo venitada suuremaks. Logo asukohta on võimalik ka hiljem muuta, vajutades logole ning hoides all vasakut hiireklahvi. Seejärel liikuda vormil hiirega sobivasse kohta ja vabastada vasak hiireklahv.

Profitiga on võimalus kasutada ka erineva kujundusega või eri keeltes vorme. Kujundate endale sobiva vormi või tellite vormi kujunduse teenuse Intellisoftist ning saate vormi lisaks standardvormile lisada juurde. Selleks tuleb kujundatud vorm lisada Profiti kausta, mitmes arvutis kasutamise korral lisada kõikidesse arvutitesse Profit kausta. Profitisse saab arvevorme lisada menüüst Programm-Isekujundatavad aruanded. Isekujundatava aruande seadistuste aknas märkida aruande faili nimi näiteks invoice.frf, tüüp Müügiarve ja seejärel Ok. Peale seda on võimalik Profitis arve koostamise hetkel all valida sobiv väljatrükivorm. Võimalik kliendile määrata sobiv arvevorm.

NB!

Enne kui vormi kujundama hakkate soovitame salvestada see Profiti kausta teise nimega, et säiliks ka standardvorm. Samuti on siis välistatud võimalus, et uuendus kirjutaks üle teie kujundatud vormi standardvormiga.

Oluline on meeles pidada, et kõikide teiste väljatrükkide (väljaarvatud müügiarve) puhul tuleb uue vormi nimetus lisada standardvormi nimele juurde alakriipsuga. Näiteks mpakkumine.frf on müügipakkumise standardvorm, uue vormi nimeks märkida näiteks mpakkumine_uus.frf. Peale vormi salvestamist, näiteks mpakkumine_uus.frf, ilmub müügipakkumise väljatrükkide valikusse väljatrükk nimega “uus”.

Bürooversiooni puhul on võimalik igale firmale seadistada oma standardvorm. Selleks tuleks Profiti kausta luua alamkaust Vormid, kuhu lisada väljatrükivormid. Iga firma väljatrükivorm tuleks nimetada ettevõtte nimetuse järgi. Näiteks Intellisoft puhul vorm Intellisoftarve.frf, ABC puhul abcarve.frf jne. Menüüs Programm-Aruannete seadistused on väli nimega “Väljatrükivormide kaust”, kuhu tuleks sisestada konkreetse firma alamkaust koos arve.frf liitega. Näiteks Intellisofti puhul märkida väljatrükivormide kaustaks vormid\Intellisoft. Selle seadistuse järgi kasutatakse firmal väljatrükivormi Intellisoftarve.frf.

Erinevate aruannete seadistamiseks on samuti võimalik kasutada aruandegeneraatorit. Enamjaolt on ise võimalik aruannetes kujundada üksnes visuaalset pilti – peita mõne veeru, muuta suurust, kirjastiili jms.

Mida teha kui täpitähed on Profitis kadunud?

Täpitähtede probleem on seoses Windows 10 Feature uuendusega. Selleks, et täpitähed tagasi saada tuleb muuda süsteemi lokaali.

Eestikeelse Windowsi puhul avage start menüü, kirjutage sinna (saab kohe kirjutada) Juhtpaneel. Avage Juhtpaneel. Juhtpaneelil märkige kuvamisaluseks väiksed ikoonid. Valige kirje “Piirkond”, avanenud aknast “Haldamine” ja “Muuda süsteemilokaati..”. Piirkonnasätetes märkige süsteemilokaaliks Inglise (Ameerika Ühendriigid). Peale seda taaskäivitage Windows.

Joonis 601

Ingliskeelse Windowsi puhul avage start menüü, kirjutage sinna (saab kohe kirjutada) Control panel. Avage Control panel. Control panelis märkige View by Small icons. Seejärel valige kirje “Region”, avanenud aknast “Administrative” ja “Change system locale”. Region Settingsist märkige system localeks English (United States). Seejärel tehke Windowsile restart.

Joonis 602

Mida teha, kui Profit sisselogimisel annab vea: File C:\Profit\db.gdb is not a valid database?

Kontrollige üle, kas serveris on Firebird 2.5 32-bitine versioon?

Miks ma ei saa pearaamatust orderit printida?

Kontrollige enda arvutis vaikimisi määratud printerit. Selleks avage windowsis Devices and Printers ja määrake sobiv printer vaikimisi printeriks (Set as default printer).

Millised on nõuded arvutile Profiti kasutamiseks?

Nõudmised arvutile (ühe kasutaja süsteem):

  • Windows 7 või uuem.
  • ~50MB vaba ruumi kõvakettal.
  • Serverisse tuleb paigaldada lisaks programm Firebird 2.5

Mis porti zebedee jaoks tuleb suunata ruuteris?

Vaikimisi zebedee port on TCP 11965.

Mul on arvutis kaks meiliprogrammi (Outlook ja Thunderbird) soovin kasutada Outlooki aga mingil põhjusel avaneb ainult Thunderbird

Selleks, et Windows saaks aru millist meiliprogrammi kasutada ei piisa teinekord ainult Default Apps all tehtud seadistustest. Sellisel juhul tuleks avada registry editor ja teha Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail muudatus.

Avada registry editor:

Avage Run / Käivita (Win+R abil)

Joonis 603

Kirjutage regedit ja vajutage Enter .

Joonis 604

Avaneb Registry Editor. Avanenud aknas tuleb vasakult avada HKEY_CURRENT_USER, sealt edasi Software, alamkaust Clients ja veel omakorda alamkaust Mail

Seejärel paremal pool kus on veerud Name, Type ja Data on Data osas näha “Mozilla Thunderbird”, vajutada (Default) osal parema hiireklahviga ja valida Modify. Muuta ise Mozilla Thunderbird asemel Microsoft Outlook. Vajutada ok.

Joonis 605

Outlooki kaudu meili saatmisel viga MAPI_E_LOGIN_FAILURE

Selline veateade võib ette tulla, kui käivitamisel Outlook küsib millist Profile-i tuleb kasutada ja lahenduseks võib olla vaikimisi profiili valimine (st Outlooki käivitamisel profiili valimise dialoog ette ei tule).

vt lisaks MS dokumentatsiooni

Andmebaasi versiooni uuendamine

Peale uuendamist veateade Kasutajate arvu päring ebaõnnestus

Veateate täistekst

Kasutajate arvu päring ebaõnnestus. See võib viidata sellele, et kasutate vananenud andmebaasiserverit või teie andmebaasifail vajab uuendamist

Esmalt tuleks kontrollida Firebirdi versiooni, mis peaks olema 2.5. Kuidas kontrollida Firebirdi versiooni loe lähemalt siit.

Seejärel võiks teha Profitis varukoopia(d) firma(de)st. Varukoopiat on võimalik teha ainult serverarvutis. Loe Varukoopia tegemise juhendit.

Peale varukoopiate tegemist sulgeda Profit. Üle interneti kasutuse korral teavitada ka kõiki teisi, et kõik sulgeksid Profiti.

Laadida alla dbconvert.zip meie kodulehelt. Tuleb minna lehele Lae Profit alla->Edasi Profitit alla laadima->Lae andmebaasi konverteerija alla. Pakkida lahti (oluline lahti pakkida, et .exe saaks kasutada kõiki kaasasolevaid faile ka). Avada seejärel dbconvert programm.

Joonis 606

Avaneb Profiti andmebaasi konverteerija, kus on võimalik ette näidata andmebaas (teie firma andmebaasifail), vastavalt sellele lisatakse automaatselt varukoopia ja uus andmebaas read. Kasutaja SYSDBA ja salasõna kas masterkey või teie poolt seatud salasõna. Andmebaasi ja uus andmebaas järel võimalik valida Firebirdi versioon.

Näidisseadistused

Soovitused

  • Kasutage faili valiku nuppu "Andmebaas" välja paremal pool. Muud failide nimed täidab programm automaatselt
  • Lähteandmebaasi versiooniks valige 2.1
  • Sihtandmebaasi versiooniks valige 2.5
  • Peale andmebaasi konverteerimist võib vajutada nuppu "Eemalda ajutised failid" vahepeal tekkinud failide kustutamiseks.

Seejärel võimalik vajutada Alusta. Andmebaasi hakatakse konverteerima. Kui andmebaasi konverteerimine on lõppenud kuvatakse küsimus:

Joonis 608

Võib vajutada Jah, kuna vana andmebaas säilitatakse samuti. Seejärel kuvatakse teade andmebaasi eduka konverteerimise kohta ning kuvatakse vana andmebaasi nimi:

Joonis 609

Peale seda võib Profiti uuesti avada ning vaadata ODS versiooni alt paremast nurgast vajutades FB 2.5 peale avaneb väike aken, kus on näha ODS versiooni (peaks olema 11.2):

Joonis 610

Kui teil on mitu firmat siis kõik firmad tuleb samamoodi konverteerida. Oluline on kindlasti ka kõikidest firmadest teha enne varukoopia, et vajadusel oleks võimalik ebaõnnestumise korral pöörduda vana seisu juurde tagasi.

Büroo firmade konverteerimise algoritm

  1. Liikuge firmade nimekirjas (sisselogimise aken) selle firma peale, mille andmeid peate konverteerima

  2. vajutage kiirklahvi Ctrl+E või tabeli all olevat pliiatsiga nuppu, avaneb aken "Firma"

  3. kopeerige "Andmebaas" lahtris oleva faili nime viimase osa: näiteks kui Andmebaas lahtris on c:\profit\firmanimi.pfirma, siis peate kopeerima firmanimi.pfirma

  4. Konverteerimise programmis avage andmebaasi valik (lahtri andmebaas paremas osas olev kausta ja noolega nupp), avaneb faili valik (pealkirjaga "Browse" vms)

  5. allpool failinime lahtrisse kopeerige faili nimi (meie näidises firmanimi.pfirma)

  6. vajutage Open

    Tulemusena konverteerijas peavad muutuma kõik kolm faili lahtrit:

    • Andmebaas - c:\profit\firmanimi.pfirma

    • Varukoopia - c:\profit\firmanimi.fbk

    • Uus andmebaas: c:\profit\firmanimi-new.fbk

  7. Nüüd võib vajutada Alusta konverteerimiseks

Kui konverteerimine mingil põhjusel ebaõnnestub võtke meiega ühendust aadressil abi@intellisoft.ee või telefoni teel 740 5980.

Profit on udune Full HD (1920×1080) resolutsiooniga

Profit on udune kui Full HDga kasutatakse teksti, rakenduste ja muude detailide suurustel ja asetustel suuremat kui 100% suurust. Kasutatavat protsenti näete kui vajutate töölaual paremat hiireklahvi ning valite Display settings.

Joonis 611

Selleks, et Profit oskaks määratud protsendi alusel enda kujundust muuta tuleks Profiti ikoonil vajutada parema hiireklahviga ja valida Properties. Avanenud Properties aknast valida vaheleht Compatibility ning Settings alt teha linnuke “Override high DPI scaling behavior.” ette. Seejärel vajutada nupule Apply ning Ok.

Joonis 612

Joonis 613

Profitis ei õnnestu lisada š/ž jm tähtesid

Profit võtab aluseks Windowsi Unicode seadistused. Selleks, et muuta tuleks avada Start menüü ning otsida üles Control Panel/Juhtpaneel. Control Paneli all vajutada kirjele Region/Piirkond. Avaneb regiooni seadete aken, kus teisel vahelehel on Administrative/Administreerimine. Seal on nupp Change system locale/Muuda süsteemi lokaati. Süsteemi lokaadiks tuleks valida Estonian ja seejärel teha arvutile taaskäivitus.

Joonis 614

Unable to complete network request to host “localhost”

Profit kuvab sisselogimisel veateate:

Joonis 615

Suure tõenäosusega on Zebedee service kinni. Selleks tuleks avada start menüü ja sealt kaudu otsida Services ning avada see.

Joonis 616

Services aknas otsida üles Zebedee protsess, tavaliselt nimega Zebedee FB Client. Seejärel selle peal vajutada parema hiireklahviga ning valida Start.

Joonis 617

Peale seda ilmub Zebedee Fb Client järgi status Running. Kui teenus on käivitatud peaks õnnestuma Profitisse logida.

Üritasin kannet salvestada, kuid tuleb teade, et ei saa salvestada, kuna dokumentide arvu piirang on ületatud. Mida teha?

Sellisel juhul kasutate demoversiooni, kus saab teha maksimaalselt kokku 50 kannet. Töö jätkamiseks peate eelnevaid kandeid või näidisandmeid ära kustutama või kontakteeruma Intellisoft OÜ-ga, et soetada Profit tarkvara litsents.

Lisainfo:

Valem, mis toob ostutellimuse väljatrükile tarnijakoodi?

[sqlvalue('select tarnijakood from kaubad where id= '+str([data."ID"]))]

Väljatrükil kuvatakse tuhandete vahele komakohad

Probleemi olemus visuaalselt:

Komakohtade seadistus tuleneb arvuti regiooni formaadist. Seega selleks, et komakoha ei märgitaks tuhandete vahele, tuleks avada arvutis Control panel/juhtpaneel ja teha seal vajalikud muudatused.

Control paneli avamiseks vajutage klaviatuuril Windows+R kombinatsiooni.

Avaneb Run aken. Avanenud aknasse kirjutage Control Panel ning seejärel vajutage OK.

Avaneb Control Paneli aken.

Seejärel vajutage kirjele Clock, Language and Region. Avanenud aknas kirjele Region.

Joonis 622

Regioni seadetes vahelehel Formats valida Format Estonian (Estonia). Seejärel vajutada Apply ja OK.

Tähelepanu

Hiljuti tegime olulise värskenduskuuri Profiti juhendile. See lehekülg on veel täiendamisel ja sellel leidub vormindamisvigu.

Kui vajaliku info leidmine ebaõnnestub, võtke meiega ühendust kirjutades abi@intellisoft.ee

Palume vabandust ebamugavuse eest.